söndag 29 januari 2012

Swallow tail

Min blå fina sjal är blockad och klar.
Jag stickade den i Zauber ball färg 1535 "stone washed" det gick bara åt 58 gr garn.
Vår söta Tollartik Spirit och jag ska köra ner till Kalmar imorgon.

Spirit ska till vetrinären och jag hoppas att få träffa Monika så vi kan hitta lite härliga garnnystan i Kalmars garnaffärer. Ja, blir det några inköp till nya projekt så får jag visa garnet här i bloggen senare i veckan.
Jag ska passa på att besöka IKEA och titta efter tyger till mina mattor.

4 kommentarer:

  1. Jajamän:)
    o det känns skönt för mig att få expertråd om jag ska köpa garn till upponerkofta.

    så ljuvlig sjalen är!

    SvaraRadera
  2. Hej! Hoppas att allt är bra med din vovve. Trevligt med en tur och träffa vävkompis. Hälsa till Monica.
    Ta det lugnt på vägen.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Glömde skriva vad härlig din sjal blev. Är den svår att sticka?
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte inte den var så svår att sticka, mönstret hittade jag på Ravelry.

      Radera