måndag 27 februari 2012

Lövet

Hemslöjden firar 100 år! 
  Med en utställningen "Ser du löven för alla träd" på Liljevalchs. Utställningen öppnar den 6 juni 2012 men innan dess visas löven i de olika regionerna.
2000 löv har olika slöjdare o konsthanverkare gjort ideéllt med eget material o tid.
 Grundformern, ett sågat löv, fick vi att skapa i från hemslöjden.

Lotta Adre och jag har skapat ett löv tillsammans, äppleträdets löv!
Lotta har sytt löv och jag har virkat blommor som vi har fäst på en linnevarp.
Lotta är en mycket duktig damastväverska och en av mina kompanjoner på Väster om Viken, vår mysiga butik.

3 kommentarer:

  1. Vilket löv! Det är som en hel gren. mycket fint! och liknar verkligen en blommande äppelgren.Har du virkat alla de små söta blommorna?!

    Jag ska gå o titta på alla löven i Pukeberg- det ska bli roligt- för till liljevalchs lär jag inte komma...det får va nån hejd på åkandet...
    kram Monika

    SvaraRadera
  2. Wow, vilket vackert lövverk. Så mycket arbete med att sy och virka alla dessa löv och blommor. Jättefint.
    mvh Lisbeth

    SvaraRadera
  3. Der är så roligt att se nu när allas löv börjar ta form i tv, tidningar och här på nätet. Kul med en sak där många kan vara med och bidra!
    Och vilket härligt bidrag ni har!

    SvaraRadera