fredag 21 september 2012

Höstfärger i textil

 
Med hälp av "kirurgtejp" och en talbok så växer höstmattan.
 
Tejpen har jag för att linda om mina såriga fingrar (jag har ett blossande eksem just nu), så jag kan väva utan att bloda ner väven.
Talboken jag lyssnar på när jag väver matta är "FLADDERMUS MANNEN" av Jo Nesbö.


På ett par stickor har jag oxå höstfärger som ska bli ett par pulsvärmare.
Annars så stickar jag "uppifrån o ner" kofta - två par sockor - en sjal ------- och säkert ligger det fler påbörjade stickningar i mina korgar....

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du kan väva igen- men ansträng inte dina händer för mycket- lätt hänt när det är roligt.
    Höstmattan är fantastisk i färgerna!
    Jag håller också på med flera stickningar...måste erkänna att uppifrånonerkoftan gått lite "i stå".
    Tycker att det är svårt att minska i lagom takt på ärmarna... men ska snart ta tag i det.
    Kram Monika.

    SvaraRadera