fredag 5 oktober 2012

Trasmatte-kudde

I vävstugan Själ o Hjärta väver jag en trasmattekudde i med rosengångsbårder. Jag har inte vävt i rosengång sen -90talet så det känns lite pirrigt! 
Sonhustrun ville ha en kudde i svart och vitt som en braskudde, så så får det bli.

Ett härligt paket fick jag från Garnkorgen,
med Kauni garn både entrådigt och tvåtrådigt i samma nyanser, till vantar och en sjal.
Så lätt det är att klicka ner lite härliga garner och en rundsticka för spetsstickning, snabbt och enkelt.....lite för snabbt ibland!!!! Ett mail - en penningatransaktion - och några dagar senare har man ett trevligt paket i brevlådan. 
Vem var det som hade köpstopp på garner ??!!!
MEN jag behövde ju en bra rundsticka till spetssjalarna jag stickar och då var det ju lika bra att beställa lite fint garn oxå!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar