söndag 13 januari 2013

Kraften är med mig!

Orken o viljan har kommit igen efter den envisa förkylningen som tog all kraft av mig.
Jag har städat bland mina garner och tagit fram mitt största UFO koftan i Visjögarn.....en bra stickning i tv-fotöljen och varför är den inte klar ännu??? Nu ska jag sticka den färdig!

Jag har tvättat upp min mysteriesjal och sköljt upp färdigstickade mössor, raggisar, pulsvärmarna och ett par vantar.


Sen har jag varpat en smal fönsterremsa i bomull 8/2 som jag ska väva som ripsväv.

Jag har t.o.m klappar på mattvarpen och funderat ut att nästa matta ska bli blå o ljusbeige.
Alltså en mycket bra dag!!!

4 kommentarer:

  1. Härliga härliga färger till ripsen!
    Nu lyser flitens lampa ordentligt, du har ju lite o ta igen, så det är dig så väl unt. Äntligen må man säja.
    Min uppifrånoner kofta är oxå ett UFO- har kört fast på ärmarna, tycker inte jag får till det...
    Ska vi jämföra när vi träffas?
    Ska bli roligt,
    Ha det... som di säjä.
    Kram Monika.

    SvaraRadera
  2. Hej! SEr att du kommit i gång för fullt nu med både stickningar och vävar. Jag har svårt att hitta rätta gnistan efter julledigheten. Och så har jag en gardinväv som har gått troll i. Blev inte nöjd med den, utan får nog sätta upp den en gång till. Men först måste jag väva rosengång på längden, som är ett projekt i vävföreningen.
    Nu i helgen har jag haft småfolk hos mej. Dessutom har vi så kallt, i morse ner mot -24 och som högst -16 idag. Nu går det mot ännu en kall natt. Har inte varit utom dörren idag.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Oj så mycket fint du har gjort och har på gång!!... jag har en stickning/virkning i vart hörn.. tex krokade vantar +grytlapp i soffan.. vid datorn(hoho) har jag början på en filt.. (kolla Lindas lantliga)..o vid bordet med oppslagen vantbok.. Malax vantar..oj oj..jag måste få nått klart..men börjar bara på nytt.. men nu ska jag plocka lite..,tidningar som skall ut, kläder som skall tvättas.. alltså en helt vanlig dag..kramar..

    SvaraRadera
  4. Så härligt Eva-Lena att du är på G igen!

    SvaraRadera