lördag 2 februari 2013

Stickmys i Halmstad

Jag har anmält mig till Stickameras stickhelg den 5-7 april!!!
Nu hoppas jag att det finns kvar en plats för mig på Tallhöjdens Värdshus i Simlångsdalen.

Något senare:
HURRA !!!! Ulrika har mailat mig att jag har fått en plats !!!

Mina sockor i Admiral Stärke garnet är klara.
Det var första gången jag stickade från tån o uppåt 
t.o.m med Magic-loop fast bara en socka åt gången på stickan.
Helt nöjd blev jag inte men med lite träning så kanske tredje el fjärde paret blir som jag vill ha dem.
Nu syns det som en "skarv" i var sida av socken där rundstickans ögla var, jag har inte dragit åt garnet tillräckligt. Det blir snyggare med strumpstickor för så är jag ju van att sticka.

2 kommentarer:

  1. Roligt, jag är med på Ravelrys Stickutmaning 2013 och det är första gången att jag försöka att sticka från tån och uppåt. Men att göra det med Magic-loop har jag inte vågat. Jag arbetar som vanligt med 5 strumpstickor. Försöka just nu att sticka hälen.
    Ha det bra!
    maliz

    SvaraRadera
  2. Ojoj, såna hemska strumpor- släng dom!

    Du förstår att jag skojar va?
    Härliga roliga strumpor är det! Jag skulle inte komma på tanken att sticka med magic lopp, så på mig imponerar du som vanligt.
    Ses till helgen.
    Kram Monika

    SvaraRadera