torsdag 18 juli 2013

Bästa presenten ????

Jag fick en present fylld med garn av bästa kompisen när jag fyllde år i veckan.

Hon vet om att jag har lagt inköpsstopp på garn, så hon såg till att fylla mitt garnförråd, nu när jag själv inte "får" köpa garn. Tänk så´n underfundig väninna jag har ;o)))
 
Vädret är så fint så jag sitter hellre på altanen och stickar, än sätter mig i vävrummet, men i dag tog jag mig i kragen och vävde klart en matta.

Inte kan jag vänta på regnväder, då solen bara lyser var dag
Mattan vävde jag bara 165 cm lång för jag ville upp i solen igen.

4 kommentarer:

  1. Det är en sann väninna det, som vet vad som passar dej:). Sånt är roligt.
    Mattan är jättefin, en riktigt ljus fin sommarmatta! Man blir glad av den.
    Men nog hoppas vi att solen fortsätter lysa...om inte annat så att du får fortsätta sticka ;).
    Kram Monika

    SvaraRadera
  2. Sådana väninnor är guld värda. Fin matta igen.
    Vi väntar på det stora regnvädret. Det verkar som det inte kommer nästa vecka heller. Då har nog det mesta torkat bort.
    Ha det så gott.
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  3. Så roligt att jag hittade till din blogg! I dag har jag en helt underbar matta på min blogg som du har vävt!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  4. Vilken ljuvlig sommarmatta!
    Men jag håller med om att det är svårt att få något vävt nu när sommaren visar upp sitt bästa jag - nästan så man längtar efter lite ruskväder någon dag.
    Men sticka på altanen är ett utmärkt sätt att ta tillvara på dagen!
    Kram Sanna

    SvaraRadera