tisdag 23 juli 2013

Ny väv och sista mattan

Idag är det lite svalare ute så jag passade på att plocka fram fina färger i bomull 16/2.
Det får bli en smalare ripsväv till min 90cm vävstol.

Varpflätan !
 
Förskedat!
 
Pådragen i vävstolen.
Solvning och skedning får jag göra en annan dag....
 
Mattan gav inspiration till den nya ripsens färger!
Medan jag funderade på vilka färgen jag skulle varpa ripsen i så vävde jag i den sista mattan i min 120 cm vävstol. Jag lyssnade på ett sommarprogram i Ipoden medan jag vävde.
 

3 kommentarer:

  1. Ja, det ser jag var inspirationen kom från.Försommargrönska med doft av äppelblom :)
    Det kommer att bli fint!
    Kram Monika

    SvaraRadera
  2. ........OOOOOH vad du är duktig - jag som inte varit i vävstugan på hela sommaren!!!!
    Christina

    SvaraRadera
  3. Veve deilig! Jeg har vevet en gang en uke en stor bordduk und
    lite duk det var gave for min datter - men stor bordduk med
    mye mønster er min liten skatt.
    Ha en herlig sommer videre.
    Hilsen veldig hjertelig fra Viola.

    SvaraRadera