söndag 6 oktober 2013

Växlar mellan en BRED väv och en smal väv

I vävstugan "Skäl & hjärta" väver jag gardiner som är 116 cm i skeden.
Gardinen är designade av Carl Malmstedt.

Här hemma väver jag ripsväv som är 21 cm i skeden.
Ett eget påhittat mönster som jag har vävt upp i många varianter.
Just nu i julrött-svart (dåligt foto)
 
I den blå mattvarpen väver jag sista mattan som nog inte blir så lång.
Sen planerat jag en svart mattvarpsfläta som ska upp i 160cm vävstolen.
 
 
På strumpstickorna sitter en socka som snart är klar.
Javisst, sen ska ju "maken" stickas också
 
Ibland lägger jag en puzzelbit eller flera.
Puzzel är verkligen avkopplande att lägga.
 
Sysslolös är jag då inte.... 
 
 

3 kommentarer:

  1. Nej, sysslolös är du inte ;). O det trodde jag inte heller.
    Det är inte jag heller...sysslolös. men hinner inte så långt med vävning eller annat handarbete just...
    fint blir alltihop du gör.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  2. Här var det mycket på gång. Snygga gardiner och löpare m.m.
    Flitens lampa lyser hos dej varje dag,

    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jag törs inte plocka fram något pussel hemma hos mig för jag blir som besatt och får inget annat gjort. Att du får annat gjort det ser vi verkligen!
    Kram Sanna

    SvaraRadera