onsdag 26 mars 2014

Vantar på stickorna och rensar ut vävgarner !

Jag har stickat klart februaris sockar och blockat dom.
Whirligig Sock, en spetsstickad socka.

Vanilla Sock, en enklare ribbstickad socka.
 
Så igår kväll började jag sticka på vanten OTTO, så roligt.....
 
Det händer inte så mycket i mina vävstolar just nu men jag väver lite handukar och en matta.
 
Det jag gör mest i mina vävrum så är det att rensa bland mina garner och mönster, två sopsäckar med material går till tippen och mina färgade bomull 24/2 o 30/2 ska få ett nytt hem. Jag inser att jag inte kommer att väva med dessa garner, det blir inga mer förningsdukar eller gardiner m.m i tunna bomullsgarner.
 
Nästa steg är att göra mig av med mina Fårögarner, Lin 16/2 etc....
(Jag har haft en butik och sålt vävgarner förut.)
 
Jag städar!!!
 



2 kommentarer:

  1. Vilka fina vantar du börjat sticka på. Måste ändå kännas lite att slänga garner till tippen.
    Du får rea ut dem.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Vad fina dina sockar blev. Och vantarna skulle jag inte ens försöka med!
    Angående din städning ska du inte glömma att du är smålänning-var snål med soppåsarna ;)
    Kram Monika

    SvaraRadera