onsdag 23 april 2014

Lite av varje..

Idag gör jag lite här och lite där.....Förbereder mig inför Riksårsmötet i Örebro.....
På lördag åker jag till Örebro för att delta i Riksföreningen för Handvävning´s årsmöte.
Det ska bli så trevligt att besöka Örebro och träffa likasinnade vävare.
 
Jag har fållat och fotat mattor!
Det gäller att passa på innan gräset klipps för första gången i år.
 
I påsk har jag stickat pulsvärmare med pärlor!
 
 
Jag tittar i Britt-Mari Christofferssons fina bok
 och funderar om jag inte ska göra lite stickprover i olika tekniker..??
 
Nu hoppas jag att det snart är så varmt ute så jag kan börja batikfärga tyg till mattrasor.
Jag behöver olika ljusare blå mattrasor till sommarmattor, batikfärgat blir alltid bäst om man ska ha olika nyanser. Jag batikfärgar helst ute eftersom lakan är stora ock tunga när de är blöta och jag har en förmåga att slabba ner när jag handskas med färgningen.
 
 
 


3 kommentarer:

  1. Jag åker till Örebro på fredag och även jag ser fram emot att träffa andra vävare. Det är en av årets höjdpunkter. Solen skiner, men luften är kall. Har varpat, men inte dragit på vatpen. Får se hur det känns i morron.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jag önskar er en trevlig helg i Örebro!
    Hälsningar
    maliz

    SvaraRadera
  3. Hej! Nu kan jag läsa din blogg igen. Trevligt. Kram Smålandstösa

    SvaraRadera