tisdag 22 juli 2014

Mina souvenirer

Efter en resa är det trevligt att ha något med sig hem som påminner om det trevliga som man har varit med om. Jag lyckas ofta hitta något hantverksrelaterat.
 
Från resan till Vadstena med mina goda vänner så blev det garn som fick följa med hem.
Men många minnen av glada skratt och många fina upplevelser fick jag också med mig hem. 
 
Jag och Thor (min man) åkte över dan ner till södra Öland.
Vi fick en solig dag med god glass på Ölands finaste café i Färjestan.
Sen for vi ner till Ottenbyn längs ner på ön och efter det åkte vi till Eketorps borg.
Souvenirerna som följde hem blev en sydd korg från Färjestan och ett häfte om Nålbindning från Eketorp museumsbutik.
 
 
 

1 kommentar:

  1. Det är trevliga minnesvärda resor du gjort, o så har du ju minnena kvar både i huvet och för ögonen. Så gör jag oxå, om så bra ett vykort som jag använder som bokmärke sedan. Rätt som det är, ligger det i en bok o jag blir glad.
    Ses framöver-kram Monika

    SvaraRadera