tisdag 5 augusti 2014

Mest bara blått !

I helgen färgade jag tyg i en gryta ute i trädgården.
 
Grytan är inte så stor så jag kunde bara färga ett lakan i taget.

Eftersom det är gamla uttjänta lakan från bl.a loppis så var de så sköra,
men de blir jättebra inslag i mattor.
 
Detta blev resultatet av två långa dagars arbete vid grytan.
Det mörkblå är färgat i tvättmaskinen.
Jag gillar att färga med batikfärger!
Jag kan känna mig lite som en nutida häxa där vid grytan, när jag mixar och häller i olika blandningar, rör om för att sen få just (ibland) den nyans på tyget jag vill ha.
Fast jag får se resultatet först när jag har färgat klart och sen tvättat tyget.
Nu ska tyget bara skäras också innan jag kan börja väva mattor.  
 
 
 

1 kommentar:

  1. Det blir fina mattor!
    Jag skulle också vilja färga, får se när det blir av.
    Ses snart.
    Kram Monika

    SvaraRadera