torsdag 28 augusti 2014

Mina nya gardiner

Mina gardiner som jag har vävt i vår vävstuga är äntligen fållade och upphängda i fönstret!
Det ena leder till det andra så nu har jag nyputsade fönster och ett städat sovrum.
En skön känsla att ha en vävd pläd i alpacka, hemvävda mattor, egen vävd kudde i fåtöljen och ett par vävda gardiner. Bredvid fåtöljen har jag ett litet bord med en vävd duk på där jag kan ha en god kopp te på, när jag sitter och stickar eller läser en bra bok.
Jag gör det ombonat för en lång skön höst!
 
Hur hade jag tänkt eller rättare sagt INTE tänkt när jag har stickat två högervantar   !!!!
Jag kom av mig i stickandet av vantarna, men nu är det bara att sticka två vänstervantar.
Nu gäller det att tänka RÄTT och sticka tummen på vänster sida!.

Spirit håller koll på yttervärlden genom spjälorna.
Snart är det kallt ute och då får hon inte ligga med nosen utanför uterummet.


 
 
 


4 kommentarer:

  1. Men nu får du två par vantar istället och det kan väl vara bra. Det går väl åt i butiken. Ha det gott. Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Birgitta jag stickar vantarna Signe ur boken "Vantar för alla årstider" så de kan jag inte sälja, men de kan nog bli en bra present till någon.
      Jag hoppas vi ses i Umeå, kram Eva-Lena

      Radera
  2. Glömde dina fina gardiner och nyputsat fönster.

    SvaraRadera
  3. Så fina gardiner!!
    Vantarna..hahaha...det var väl en extra bra bok du lyssnade på, och någon blir glad som får det andra paret.
    Förstår inte hur mycket du hinner.
    Ses på onsdag.
    Kram Monika

    SvaraRadera