torsdag 20 november 2014

En månad kvar..

Det är en månad kvar till den stora julförsäljningen i vår butik....
Så jag:
Stickar
Fållar det jag har vävt
Jobbar i butiken
 Julens färger börjar synas i butiken.
 
 
Som jag nu inte hade nog av allt pyssel, så är jag med i en Kal med en norskinspirerad kofta.
 
Och så bjöd bl.a Erika, kallad Dödergök, in till en Kal med att sticka en kofta efter egna mått.
Ja det låter ju spännande så nu har jag bestämt mig för hur min kofta ska se ut, A-formad, och vilket garn jag ska sticka i.
Sista anmälningsdagen i denna KAL närmar sig så titta in på http://stickameraskoftkal.blogspot.se  för visst kan det vara spännande att lära sig att sticka på ett nytt sätt.
 
Undrar om jag ska hinna sticka lite julklappar också ?!

3 kommentarer:

  1. va kul att du också ska va med.. få se om man alls hinner sticka nått på koftan. Jag har på gång med så mycket julklappar...men några sticktag ska det väl bli.Så mycket fint ni har i butiken,,mattan gillar jag! och de röda/svarta ripslöparna,,ha de bra!

    SvaraRadera
  2. Du verkar hinna med hur mycket som helst. Sover du aldrig eller hur många timmar har ditt dygn? Tycker inte jag hinner något. Ha det så gott och kram från Birgitta

    SvaraRadera
  3. Du hinner säkert, eller har du dem redan färdiga?
    Hur många timmar har ditt dygn... kan du lämna några ifrån dig till mig?
    Kram Monika

    SvaraRadera