fredag 5 juni 2015

Garn, garn

Förra veckan åkte vi  "Vävrally" alltså en resa till Fritsla och Kinna
 för att handla garn och ha trevligt.
På Kasthall hängde en del av väven som vi resenärer på Vävtåget till Väv 2014 i Umeå vävde. Kasthall sponsrade med garnet som vi fick väva med, det vävdes i 20 minuters pass under hela resan tor Göteborg - Umeå.
 
På Garnhuset i Kinna numera i Fritsla handlade jag en korg med garn för höstens vävar.
Vi var nästan 50 vävglada kvinnor som handlade vävgarner, så kön blev lång till kassan.
Man kan ju inte bara titta på garnet utan att köpa med sig lite hem.
 
Här hemma på Trollstigen väver jag gardinkappor till vårt kök.
Med bomull 16/2 i varpen och lingarn som inslag.
 
Jag har stickat klart vantarna Astrid, men varför är det så svårt att sticka tummarna.
Stickorna vinglar hit och dit, jag gillar det inte.... Men nu har vantarna tummar
 
 Garnkorgen har 20 % rabatt på Sandnes garn och  mönsterhäften just nu och tom söndag.
Jag kunde inte motstå lockropet utan klickade hem, koftehäftet Tema 43 och garnet Tove så jag kan sticka mig en fin kofta i höst.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar