tisdag 9 juni 2015

Norska koftor

Boken "Dikt i maskor" har stått i min bokhylla sen 2002
Jag läser den då och då, men jag har aldrig vågat sticka något ur den.

Efter att jag har stickat koftan "Jakke med åttebladsroser" i vinter, så vill jag sticka en kofta till mig själv. Garnet och ett mönster häfte från Sandnes kom med posten igår.......
Nu funderar jag på vilken kofta jag ska sticka det finns så många fina mönster på Ravelry och på Sandnes . Ja, som vanligt gillar jag turkost och naturfärgat ullgarn.
 
Medan jag funderar på koftor, så funderar jag också på nästa väv som ska upp i vävstolen....
Jag ska väva prover till "Vävpärmen 2" och det ska vara klart till början av oktober. Nu när jag har vävt klart gardinerna i min mellanvävstol, så bör jag dra på en väv till Väv projektet.
 
När gardinerna är färdiga och hänger i köket och sovrummet ska jag lägga ut foton på dem.

1 kommentar:

  1. Du är så flitig du. och du får saker ur händerna, som de säjer.
    Blir roligt att se de färdiga gardinerna.
    Och vilken kofta du väljer till de fina färgerna du valt.
    Ha en fin midsommar.
    Kram Monika

    SvaraRadera