tisdag 21 juli 2015

Broderier

Jag har broderat lite små saker i sommar.
När det var som varmast så satt jag i skuggan på altanen, stickade och broderade.

Armbandet sytt på lin med bomulls garn 24/2 är klart, och jag är väldigt nöjd med. Jag hade köpt en materialsats från Skånes Hemslöjd, de har fler fina motiv på armband.
 
Så sydde jag en nåldyna i vävsöm efter ett mönster i Vävmagasinet.
 
Det har varit så roligt att brodera så jag köpte in lite mer inspiration.
Så jag kommer att brodera mer, för det är så rogivande att sy stygn efter stygn och se broderiet växa.

1 kommentar:

  1. Vilket fint armband..o nåldynan blir också fin.Jag tycker också att det är roligt att sy, har mycket som borde bli klart, men nu är det nog länge sen jag sydde nått.Det blir mest stickning o virkning o sen att sy på maskin.Boken "Brodera mera" den har jag också. kram

    SvaraRadera